چگونه کناف آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

چگونه کناف آسیب دیده را ترمیم کنیم؟


  • ما در این مقاله سعی داریم ضمن بررسی روش‌های ترمیم کناف کاری و سقف کاذب کناف، چگونگی ترمیم آسیب‌های وارد به کناف، دیوار و سقف ساختمان را برای شما بیان نماییم.

    همانطور که میدانید کناف کاری یکی از رایج‌ترین روش‌های زیباسازی نمای داخل ساختمان است که جایگزین روش‌های سنتی و قدیمی شده است. در واقع در گذشته برای زیباسازی سقف‌ها و دیوارها بیشتر از نماهای گچی استفاده می‌کردند که با گذشت زمان و پیشرفت علم و صنعت کناف کاری و سقف کاذب جایگزین روش‌های قدیمی شد. با این حال در برخی از کناف کاری‌ها مقاومت و استحکام رایج را نمیبینیم و بعد از گذشت زمان کوتاهی، شاهد آسیب‌هایی در آن‌ها هستیم‌. این آسیب‌ها معمولا ظاهر بدی به سقف و دیوارهای ساختمان می‌دهند و نیاز است که ترمیم شوند. از این رو باید این موضوع را مد نظر قرار داد که چگونه کناف آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

    شاید برایتان مفید باشد : قیمت کناف

    راه حل‌ ترمیم ساده کناف کاری کدام است؟

    به طور کلی می‌توان گفت کناف کاری به عنوان یک حرفه و تخصص در صنعت ساختمان سازی محسوب می‌شود که برای اجرا و نصب آن بای از نیروی متخصص بهره گرفت. به طور معمول دیوار و سقف‌هایی که در آن‌ها از کناف استفاده می‌شود دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند اما در بعضی مواقع دچار آسیب شده و نیاز به ترمیم دارند. در واقع در گزینه‌ی اول اگر بخواهیم به دنبال جواب این سوال باشیم که چگونه کناف آسیب دیده را ترمیم کنیم، به دنبال پیدا کردن ساده‌ترین راه‌کار برای انجام این عمل هستیم.

    اگر سطح این صفحات دچار آسیب جزئی شده باشد، در محلی که قرار است ترمیم انجام شود، با استفاده از اره، چاقو و یا سوهان ترشیدگی لازم انجام داده می‌شود و با استفاده از برش آن قسمت یک سطح منظم دایره یا مربع شکل خواهیم داشت. در ادامه در محلی که حفره ایجاد شده با به کار گیری سازه مخصوص زیر سازی لازم را انجام می‌دهیم و سپس در محل  مناسب، با استفاده از پیچ‌های مخصوص(TN) آن را به صفحه متصل میکنیم. در آخر درزگیری لازم انجام شده و سطح مورد نظر با پوشش نهایی آماده خواهد شد.

    روش ترمیم ایجاد حفره بزرگ در کناف

    یکی از روش‌های رایج که می‌توان در پاسخ به این سوال داد که چگونه کناف آسیب دیده را ترمیم کنیم، ترمیم حفره‌های بزرگ ایجاد شده در این محصول است‌. در واقع در هنگامی که شما با یک حفره بزرگ در کناف روبه‌رو می‌شوید می‌توانید با استفاده‌ از ابزاری مانند وصله(تکه دیوار کاذب)، خط کش، متر، آره مخصوص یا کاتر، تراز، دریل، پیچ، کاردک، بتونه و رنگ این حفره را ترمیم نمایید.

    چگونه کناف آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

    چگونه کناف آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

    در این روش ابتدا باید دیوار کاذب را به شکل مربع برش دهید. این نکته را فراموش نکنید که اندازه‌ی کناف باید به طوری باشد که بتواند بین دو ستون عمودی قاب را پر نماید. در مرحله‌ی بعد باید با استفاده از کاتر یا آره دور دیواری که خط کشیدید را برش دهید و آن را از دیوار جدا نمایید.  در این مرحله باید سطح اضافی را از دیوار جدا کرده و سعی کنید که ستون‌های قاب کاملا مشخص شوند. در ادامه با استفاده از سمباده لبه‌های حفره و اطراف آن را صاف و تمیز کنید. در ادامه تکه دیواری که از قبل آماده شده است را در میان حفره قرار دهید و سپس با استفاده از پیچ مخصوص و دریل آن را به ستون‌های موجود وصل کنید. در ادامه باید روی قسمتی که تازه چسبانده‌اید چسب نواری بزنید. این چسب کاری موجب می‌شود که وصل‌هایی که تازه چسباندند نتوانند به راحتی تکان بخورند. در آخرین مرحله پس از آنکه خمیر به طور کامل خشک شد، سطح مورد نظر را سمباده بکشید و سپس بخش‌هایی که شل هستند را جدا کنید. در این مرحله شما یک سقف کاذب ترمیم شده و محکم خواهید داشت.

    پیشنهاد می کنیم به صفحه دیوار کناف هم سری بزنید.

    روش‌ ترمیم آسیب‌های جزئی در کناف و سقف کاذب

    در بعضی مواقع ممکن است آسیبی که به سطح کناف وارد می‌شود جزئی و موضعی باشد. در این مرحله شما باید با این موضوع که چگونه کناف آسیب دیده را ترمیم کنیم آشنا باشید تا بتوانید این سطح را ترمیم نمایید. ترمیم آسیب‌های جزئی کناف و سقف کاذب نیز مانند آسیب و ایجاد حفره بزرگ است. اما در این روش باید ریزه‌کاری‌هایی را با دقت رعایت نمایید تا در آخر بتوانید یک سطح ترمیمی محکم داشته باشید.

    برخلاف ترمیم آسیب‌های بزرگ در زمانی که قصد دارید آسیب جزئی کناف را ترمیم کتید، باید حتما از وصل‌های مخصوص استفاده شود؛ بدین شکل که این وصله‌ها بر روی قسمت آسیب دیده قرار میگیرد و بتونه کاری لازم انجام خواهد شد.

    در این مرحله ابتدا وصله مخصوص را در محل آسیب دیده قرار داده و دور آن را خط میکشیم. بعد از انجام خط کشی‌های لازم محل مورد نظر را سوهان کاری یا آره میکنیم تا مطابق با قطعه مد نظر شود. در ادامه سوهان کاری لازم انجام می‌شود و با استفاده از قرار دادن یک یا دو قطعه چوب در محلی که برش دادیم، آن را پیچ میکنیم تا کاملا محکم شود. دور تا دور محلی که برش دادیم را با استفاده از نوار درزگیری میکنیم و با استفاده از یک لایه نازک از بتونه کناف، بتونه کاری لازم را انجام می‌دهیم. وصله برش خورده تا مطابق با شکل سوراخ ایجاد شده در محل قرار میدهیم و با استفاده از چوب یا سازه پشت آن، پیچ کرده و بهم وصل میکنیم. بعد از اینکه محل مد نظر خشک شد، آن را سمباده کشیده و رنگ آمیزی میکنیم.

    کلام آخر

    با توجه به مطالب گفته شده، امروزه استفاده از سقف کاذب و کناف کاری یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای زیباسازی سقف و دیوار ساختمان‌ها است. مسلما بعد از نصب و اجرا، کناف کاری و سقف کاذب دچار آسیب خواهد شد؛ در این مواقع ما باید بدانیم که چگونه کناف آسیب دیده را ترمیم کنیم. ما در این مطلب ضمن اشاره به آسیب‌هایی که ممکن است به محل وارد شود، روش‌های ترمیم کناف و سقف کاذب را برای شما بیان نمودیم. امید است که با استفاده از مطالب فوق بتوانید راهکارهای ترمیمی را بر روی محل مورد نظر اجرا کنید.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *