چرا از کناف استفاده کنیم

چرا از کناف استفاده کنیم


  • چرا از کناف استفاده کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال و عوامل مهم در تصمیم گیری شما، تا انتها این نوشته را در مسترکناف دنبال کنید:

    معرفی کناف

    قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که چرا از کناف استفاده کنیم، باید به معرفی این محصول بپردازیم. به طور کلی کناف را میتوان از جمله مصالحی که بیشتر در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد، به حساب آورد. همانطور که میدانید از این محصول بیشتر برای طراحی دیوارها و سقف ساختمان‌ها به کار گرفته میشود‌. این محصول دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد و رنگ و طرح‌های خاصی است که مطابق با هر سلیقه‌ای می‌توان آن را انتخاب نمود. در واقع تنوع تولید و ساخت در این محصول بسیار بالا بوده و در انتخاب آن در طرح مد نظر دچار مشکل نخواهید شد. از طرف دیگر می‌توان کاربرد این محصول را در ساختمان‌های مسکونی، اداری، هتل‌ها، مراکز تجاری و … مشاهده نمود.

    در این مقاله سعی داریم ضمن پاسخگویی به سوال چرا از کناف استفاده کنیم، مزایا و کاربرد آن را برای شما بیان کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

    انواع کناف

    همانطور که گفتیم تولیدکنندگان کناف را در طرح و رنگ‌های خاصی تولید و به بازار عرضه می‌کنند. از طرف دیگر این محصول دارای انواع مختلفی بوده که متناسب با هر کدام از این انواع باید به سوال چرا از کناف استفاده کنیم، پاسخ داد. در واقع هر کدام از انواع کناف تولید شده دارای کاربرد و ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود هستند. برای مثال شما میتوانید برای دیوار ضد حریق از نوعی کناف استفاده کنید که مناسب این محل بوده و مانع از نفوذ حریق به دیوارها و همچنین سقف ساختمان می‌شود.

    به طور کلی می‌توان کناف را در انواع زیر تقسیم‌بندی نمود:

    کناف معمولی

    کناف مقاوم در مقابل آتش

    کناف مقاوم در مقابل رطوبت

    کناف مقاوم در مقابل آتش و رطوبت

    مزایای استفاده از کناف

    به طور کلی می‌توان گفت استفاده از طراحی ساختمان به سبک و روش قدیمی برای خیلی از شما خسته کننده است؛ به همین منظور بیشتر ما به استفاده از سقف کاذب و کناف روی آورده‌ایم. در واقع سقف کاذب و کناف یکی از جديدترين صنعت‌هایی است که امروزه در بین کاربران طرفداران زیادی دارد و مورد استفاده خیلی از مصرف‌کنندگان قرار میگیرد.

    قبل از پاسخ دادن به این سوال که چرا از کناف استفاده کنیم ابتدا باید با مزایای این محصول آشنا شویم. به طور کلی می توان مزایای زیر را برای استفاده از کناف برشمرد:

    _ مقاوم و مستحکم در برابر زلزله

    _ سیستم ایمنی قوی

    _ نصب و اجرای آسان

    _ سرعت بالا در اجرا و نصب

    _ وزن بسیار پایین

    _ عایق حرارتی با کیفیت و مناسب

    _ عایق صوتی با کیفیت و مناسب

    _ مقاوم در برابر آتش سوزی و رطوبت

    _ قابلیت فرم‌پذیری و شکل‌گیری آسان

    _ رنگ پذیری آسان

    استفاده از کناف

    استفاده از کناف

    چرا از کناف استفاده کنیم

    حال که با مزایا و کاربرد این محصول آشنا شدیم باید به اين سوال پاسخ دهیم که چرا از کناف استفاده کنیم.

    به طور کلی دلایل متفاوت و منطقی برای استفاده از کناف و سقف کاذب وجود دارد‌.

    استفاده‌ از کناف یک گزینه‌ی دائمی و همیشگی برای پوشش دادن دیوارها و سقف نیست بلکه می‌توان آن را به راحتی جدا نمود که به آن سقف کاذب کناف می گویند. این محصول دارای زیبایی خاص و منحصر به فردی است. در واقع شما با استفاده از این محصول نه‌ تنها به مقاومت و استحکام ساختمان کمک می کنید بلکه بر زیبایی و شیک بودن آن نیز می‌افزایید. هر چند استفاده‌ از کناف علاوه بر زیبایی بخشیدن به ساختمان و محل مورد نظر دارای مزاياي خاص دیگری است اما مهم‌ترین پاسخ برای این سوال که چرا از کناف استفاده کنیم بگوییم، زیبایی بخشیدن به آن مکان است. برای مثال زمانی که از این محصول برای سقف و دیوارها استفاده میکنید، سیم‌کشی‌هایی که از دیوار و سقف رد شده‌اند را پوشش می‌دهید که موجب می‌شود زیبایی مکان شما دو چندان شود‌.

    از طرف دیگر می‌توان هزینه بسیار پایین و مقرون به صرفه نصب و در نتیجه قیمت کناف را یکی از دلایل استفاده‌ از آن دانست. به طور کلی روش‌های قدیمی مانند استفاده از تخته گچی و نماهای گچی کاری نسبتا دشوار و سخت است و به چند نیرو انسانی نیاز دارد. در واقع بعد از نصب این تخته گچی بر سقف یا دیوار نیاز دارید مجددا آن را رنگ کرده و یا اتصالات بعدی را بر روی آن آنجا دهید. بر خلاف این روش استفاده از سقف کاذب و کناف تنها یک بار بوده و نیاز به تکرار عمل ندارد. در واقع نصب کناف در عرض چند ساعت و به راحتی صورت میگیرد و علاوه بر اینکه به نیروی انسانی بسیار کمی نیاز دارد، هزینه‌ی بسیار پایین و مقرون به صرفه‌ای نیز خواهد داشت.

    پیشنهاد می کنیم به صفحه دیوار کناف هم سری بزنید.

     

    کناف و مدل های متنوع آن

    از دیگر دلایلی که میتوان گفت چرا از کناف استفاده کنیم، این است که مدل های متنوعی دارد و‌‌ پاسخگوی سلیقه های مختلف است. همانطور که در اول مقاله نیز بیان کردیم، شما می‌توانید انواع کناف و سقف کاذب را در طرح و رنگ‌های مختلف و متنوع و مطابق با میل خود تهیه نمایید. در واقع اگر بخواهید برای دکوراسیون خانه و ساختمان خود از تخته گچی‌های قدیمی استفاده کنید علاوه بر هزینه‌ و زمان زیادی که نیاز به صرف آن دارید، با چندين طرح ساده روبه‌رو خواهید شد. در واقع در این روش قدیمی دست شما برای انتخاب بسته تست و تنها می‌توانید چند مدل را انتخاب کنید اما بر خلاف این روش، انواع کناف موجود در بازار بسیار متنوع بوده و به راحتی می‌توانید مطابق با سلیقه‌ی خود هر کدام از مدل‌های آن را انتخاب نمایید.

    عایق بندی ساختمان را نیز می‌توان از دیگر دلایل مهم استفاده از سقف کاذب و کناف به حساب آورد. در واقع شما با استفاده از کناف می‌توانید به راحتی ساختمان خود را در برابر عوامل خارجی مانند آتش سوزی و زلزله عایق کنید.

    حرف آخر

    در این مطلب سعی داشتیم علاوه بر بیان پاسخ به این سوال که چرا از کناف استفاده کنیم، کاربرد و مزایای آن را برای شما کاربران گرامی بيان نماییم.امید است که با مطالعه این مطلب پاسخ این سوال که چرا باید از این محصول در ساختمان‌های خود استفاده کنیم را دریافت کرده باشید و بتوانید به آسانی این محصول را خریداری نموده و در محل مورد نظر نصب نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *