تفاوت سقف لابل با کناف در چیست؟

تفاوت سقف لابل با کناف در چیست؟


  • تفاوت سقف لابل با کناف در چیست؟

    همانطور که میدانید یکی از بهترین محصولاتی که امروزه برای زیباسازی سقف و دیوار از آن استفاده می‌شود، کناف است. این محصول که بیشتر در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد جایگزین بسیار مناسبی برای تخته‌های گچی می‌باشد. در کنار کناف محصول دیگری به نام سقف لابل وجود دارد که دارای مشخصات و ویژگی‌های خاص مربوط به خود است. ما در این مقاله سعی داریم ضمن معرفی سقف لابل و کناف به این سوال پاسخ دهیم که تفاوت سقف لابل با کناف در چیست؟

    در واقع ما با معرفی و بررسی تفاوت‌های این دو محصول به مقایسه‌ی آن‌ها پرداخته و شما را در تهیه و خریداری این محصولات یاری میکنیم‌.

    تفاوت سقف لابل با کناف در چیست؟

    تفاوت سقف لابل با کناف در چیست؟

    معرفی سقف لابل

    در واقع سقف لابل را می‌توان یکی از انواع سقف کاذب دانست که امروزه به منظور طراحی دکوراسیون منازل و ساختمان‌ها از آن استفاده می‌شود. به طور کلی سقف لابل از جنس پی وی سی ساخته شده و همین امر موجب شده قابلیت کشسانی داشته باشد و در آخر بتوان بر روی آن پروفیل لابل را نصب نمود. به طور معمول از این محصول بیشتر در مراکز تجاری، هتل‌ها و اداره استفاده میشود‌. در برخی موارد در طراحی سقف لابل از نورپردازی‌های زیبا نیز استفاده می‌شود. در واقع اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که تفاوت سقف لابل با کناف چیست باید ویژگی‌ها و مشخصات هر کدام از این دو محصول را بشناسیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سقف لابل دارد قابلیت استفاده از نورپردازی در آن است که موجب میشود محیط زیباتر به نظر آید و به همین منظور در طراحی هتل و مراکز تجاری از آن استفاده میشود.

    معرفی کناف

    یکی از جدیدترین صنایعی که با طراحی ها و مدل های مختلف  وجود دارد،دیوار و سقف کاذب کناف می باشد. حتما این محصول را در ساختمان‌های زیادی مشاهده کرده اید و با آن آشنا هستید. کناف به عنوان یک عایق حرارتی مقاوم در برابر آتش سوزی و حتی زلزله عمل می‌کند و به نسبت سایر محصولات مشابه کارکرد بهتری دارد و مقرون به صرفه تر نیز است.

    تفاوت سقف لابل با کناف

    تفاوت سقف لابل با کناف

    تفاوت سقف لابل و کناف

    اگر بخواهیم به این سوال که تفاوت سقف لابل با کناف در چیست پاسخ دهیم ابتدا باید ویژگی‌های دو محصول را بشناسیم. در واقع کناف و سقف لابل در چند مورد با هم شبیه هستند. برای مثال هر دو محصول را میتوان جز صنایع مقرون به صرفه دانست. یا مثلا هر دو محصول به عنوان یک عایق حرارتی مناسب عمل می‌کنند. حال که به طور کلی با این دو محصول آشنا شدید و مزایای استفاده از آنها را نیز شناختید باید به‌این سوال پاسخ دهیم که تفاوت سقف لابل با کناف در چیست

    به طور کلی امروزه محصولات متنوع و زیاد در زمینه طراحی دکوراسیون و زیباسازی محل وجود دارد که انتخاب را برای کاربران سخت می‌کند. بنابراین زمان که با تفاوت‌های دو محصول آشنایی کامل داشته باشید می‌توانید به راحتی یکی از این دو محصول را انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه با ذکر تفاوت‌های سقف لابل و کناف شما را در انتخاب یکی از این دو محصول به جهت زیباسازی و طراحی دکور محل مد نظر یاری خواهیم کرد‌.

    ماندگاری و ایمنی

    یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که این دو محصول با هم دارند ماندگاری و حفظ ایمنی است. حتما شنیده‌اید که سقف لابل در مقابل وزن زیاد بسیار مقاوم و مستحکم است و همین امر موجب شده تا در برابر هرگونه خرابی و ضربه مقاوم باشد. بر خلاف سقف لابل، کناف در برابر ضربات و وزن بالا مقاومت کمتری داشته و نمی‌تواند به خوبی سقف لابل عمل کند. از طرف دیگر سقف لابل خاصیت آنتی باکتریال نیز دارد که موجب حفظ سلامتی شما می‌شود.

    وزن، جنس

    پاسخ دیگری که می‌توان به سوال تفاوت سقف لابل با کناف در چیست داد این است که وزن، انعطاف پذیری و نوع جنس این دو محصول با هم فرق دارد. در واقع  می‌توان گفت مواد اولیه‌ای که در دو محصول به کار رفته با هم تفاوت دارد. برای تولید و ساخت کناف از گچ و پروفیل سبک استفاده می‌شود. این در حالی است که در تولید سقف لابل از پی وی سی استفاده می‌کنند. از طرف دیگر وزن سقف لابل ۲۰۰ گرم در هر متر مربع و وزن سقف کناف ۱۰ کیلوگرم در هر متر مربع است.

    پیشنهاد می کنیم به صفحه دیوار کناف هم سری بزنید.

     

    تنوع و سرعت

    دیگر تفاوتی که می‌توان برای این دو محصول برشمرد، سرعت نصب و تنوع رنگ و طرح آن‌ها است. با توجه به اینکه سقف لابل از طرح و رنگ‌های متنوعی برخوردار است دیگر نیازی به رنگ کردن ندارد. علاوه بر ابن نصب و اجرای سقف لابل بسیار سریع است. بر خلاف این محصول سقف کناف نیاز به زیرسازی، نورپردازی و رنگ آمیزی کرد و علاوه بر این نصب و اجرای آن زمان بیشتری لازم دارد.

    پاسخ دیگری که در جواب سوال تفاوت سقف لابل با کناف در چیست می‌توان داد، شرایط نگهداری دو محصول است. در واقع با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها، این دو محصول دارای شرایط نگهداری متفاوت از هم هستند. برای مثال تولید‌کنندگانی که به تولید و ساخت سقف لابل اقدام میکنند، عموما یک گارانتی چندین سوله را برای آن در نظر می‌گیرند و اسن موجب می‌شود که محصول تولید شده کیفیت بیشتری داشته باشد. اما سقف کناف در طول چند سال یکبار نیاز به تعمیر و حتی رنگ آمیزی دارد و این مورد را میتوان یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو محصول دانست.

    قیمت

    از دیگر تفاوت‌های این دو محصول می‌توان به قیمت آنها اشاره نمود. به طور کلی قیمت سقف لابل به نسبت قیمت کناف مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌باشد. در واقع این در مزیت‌های این محصول میتوان علاوه بر مواد اولیه‌ی سبک به کار رفته در آن به قیمت مناسب و پایین آن نیز اشاره نمود.

    سخن آخر

    اگر قصد طراحی دکور و زیباسازی مکان مورد نظر خود را دارید بهتر است که ابتدا با مشخصات، مزایا و معایب این دو محصول آشنا شده و سپس آن را تهیه نمایید. ما در این مطلب سعی کردیم ضمن بیان این ویژگی‌ها و مزایا به این سوال پاسخ دهیم که تفاوت سقف لابل با کناف در چیست؟

    امید است که با مطالعه این مطلب در سایت مسترکناف بتوانید محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    ۱ دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *