طرح های متنوع سقف

طرح های متنوع سقف


  • امروزه اکثر افرادی که تمایل دارند، برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود از سقف کاذب استفاده کنند، کناف را انتخاب می‌کنند؛ ولی اول باید با مزایای استفاده از کناف و معایب آن آشنا باشید. ما در این مطلب قصد داریم به طور کامل در مورد مزایا و معایب سقف کاذب کناف توضیحاتی را ارائه دهیم.  

    مزایای استفاده از کناف چیست؟

    • یکی از مزایای استفاده از کناف این است که از آن هم برای ساختن دیوار و سقف‌های بزرگ و هم برای یک پارتیشن بکار برده می‌شود. کناف می‌تواند به آسانی جابجا و نصب شود و در هر سایزی می‌توان آن را برش داد. مصالح کناف بسیار سریع تولید می‌شود و در مراحل ساخت و ساز با کناف در محیط داخلی ساختمان، هزینه‌های مصرف انرژی بسیار کمتر خواهد شد. سبک بودن مصالح کناف، روش اتصال انعطاف پذیر پنل‌های از جنس گچ به زیر سازی فلزی و پروفیل ها، همه آنها به شکلی است که نیرو و فشار زلزله موجب آسیب کمتر به ساختمان خواهد شد. با داشتن دیوار و سقف‌های کنافی شما می‌توانید برای روشنایی داخل منزل هالوژن نصب کرده و هر چه را که می‌خواهید، به آسانی از درون کناف آویزان کنید.
    • یکی دیگر از مزایای استفاده از کناف این است که با نصب و اجرای آن ضایعات ساختمانی کمتری به جا خواهد گذاشت و بجز گرد و خاک، کثیف کاری دیگری در هنگام نصب و اجرای آن بوجود نمی آید. نصب کناف بسیار سریع انجام می‌شود به دلیل اینکه در فرآیندآن از گچ خشک استفاده می‌کنند و برای خشک شدن گچ نیازی به صبر کردن و صرف زمان نمی‌باشد.
    • تعمیر کناف به آسانی صورت می‌پذیرد و به نگهداری زیادی هم احتیاج ندارد. در زمان بازسازی گردن سقف و یا تزیینات آن، اگر از کناف سقف و دیوارها استفاده شود، مشکل کمتری در مراحل انجام آن پیش خواهد آمد. در مورد قیمت کناف هم باید بگوییم که بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

     نصب کناف

    همانگونه که میدانید و قبلا گفته شده‌است کناف به علت وزن سبک و انعطاف‌پذیری بالایی که دارد، امروزه به عنوان بهترین و کاربردی ‌ترین محصول در نقاط زلزله خیز مورد بکار برده می‌شود.پس یکی دیگر از مزایای استفاده از کناف وزن آن می باشد. در دیوارها و سقف‌های کناف، اتصالات آن بطور معمول بر اساس قوانین و مقررات موجود به شکل پیچ دار صورت می‌پذیرد. همچنین اتصالات کناف به سقف و یا سازه اصلی به جوشکاری احتیاجی ندارند ومی‌توان آن را با میخ و گیره‌های Finds به محل مورد نظر نصب کرد. با توجه به مطالبی که بیان کردیم، سرعت نصب کناف در شرایط عادی، نسبت به سیستم‌های سنتی تا ۴ برابر سریع تر قابل اجرا است، به دلیل اینکه احتیاجی به جوشکاری، زمان برای خشک شدن ملات و … ندارد.

    در مزایای استفاده از کناف و اجرای آن نسبت به سیستم‌های سنتی برای مجری و کارفرما بسیار آسانتر است. با بکار بردن این سیستم در دیوار به دلیل کاهش وزنی که دارد، بار مرده ساختمان، با محاسبه آن اسکلت سازه تا ۲۵% سبک تر می‌شود که به خاطر این صرفه جویی، می‌توان گفت که اجرا و نصب کناف برای سازنده ساختمان بدون هزینه در می آید.

    کیفیت جنس کناف

    یک مورد مهم که بر نصب کردن کناف تاثیرگذار است، کیفیت جنس آن و سایر سازه‌های استفاده شده در آن می‌باشد. جنس کناف ازیک ماده‌ به نام پروفیل سبک است که در بالا بردن میزان مقاومت آن نقش مهمی‌دارد که  یکی دیگر از مزایای استفاده از کناف می باشد. اگر جنس کناف از کیفیت ضعیف و نامرغوب تولید شده‌باشد، در این حالت سقف باد کرده و شکم می‌ آورد وبجز این امکان ترک برداشتن آن هم وجود دارد؛ این اتفاق برای همه ناخوشایند است و یکی از مشکلاتی که افراد برای انتخاب کردن جنس باکیفیت و مرغوب کناف با آن روبرو می‌شوند، وجود داشتن انواع گوناگون جنس‌های کناف در بازار می‌باشد.

    پیشنهاد می کنیم به صفحه دیوار کناف هم سری بزنید.

     

    مزایای استفاده از کناف

    مزایای استفاده از کناف

    پیشگیری از بروز مشکلات کناف

    حل مشکل، بسیار ساده و آسان است. یکی از راه‌های آسان این است که در زمان نوشتن قرارداد تمام ریزه کاری‌ها و جزئیات نصب سقف کناف را در آن ذکر کنید. در آخر می بایست بر همه مراحل مخصوصا از جنس کناف بکار رفته شده و مرحله اجرا و نصب کار نظارت کافی را داشته‌باشید. ممکن است بعضی از افراد نوشتن قرارداد رابی‌اهمیت بدانند، که کار اشتباهی است و می بایست قبل از نصب و اجرای سقف کناف، قرارداد بسته شود.

    همینطور باید از پیمانکار بخواهید همه جزئیات کار را در قرارداد بیان کند و براساس همان هم انجام دهد، پیش از مشخص کردن جنس و جزئیات اجرا هیچ قراردادی را امضا نکنید.

    مسلما هنگامی که برای هر عنصر دکوراسیونی در ساختمان هزینه‌ای پرداخت می‌شود، این انتظار را داریم که ارزش آن با گذشت زمان حفظ شود و تا مدتها شیک و زیبا باشد. همانطور که میدانید کناف یک محصول بروز و جدید است و با توجه استفاده زیاد و استقبال همگان از ساخت و ساز خشک، کاملا می‌توان پیش بینی کرد که این انتظار با استفاده از کناف برآورده خواهد شد.

    در صورتی که از نظر اقتصادی و توجیه مالی به آن نگاه کنیم هم استفاده کردن از کناف در مقایسه باهزینه‌ای که برای آن صرف می‌شود؛ بر ارزش ساختمان بیشتر می افزاید.پس در مزایای استفاده از کناف می توان قیمت کناف هم نام برد.

     مزایای استفاده از کناف در اجرا

    • نصب آسان

    برای اتصال زیرسازی‌های کناف به سقف اصلی، به جوشکاری نیازی ندارد و با اتصالات پیچی انجام می‌شود.

     

    • سرعت بالای نصب

    در مقایسه با روش‌های سنتی مانند: گچ کاری و رابیتس کاری، سرعت اجرای کناف ۴ برابرسریع‌تر می‌باشد. زیرا نیازی به جوشکاری، خشک شدن ملات و مصالح و… ندارد.

     

    • سهولت در اجرای طرح

    برش کاری و اتصال راحت کناف، اجرا و نصب آن را برای مجری کار در مقایسه با گچ کاری بسیار آسانتر کرده‌است.

     

    • فرم پذیری مناسب

    از مزایای استفاده از کناف در طراحی داخلی و دکوراسیون؛ به علت حالت پذیری بسیار خوب پانل‌های کناف می‌توان در سقف و دیوار، از خط‌های منحنی و قوس دار هم استفاده کرد، در این روش امکان ساخت دکور چند طبقه‌ای یا با کد‌های مختلف ارتفاعی هم وجود دارد.

     

    • چسب پذیری و رنگ گرفتن

    به علت رنگ پذیری خوب و چسب پذیری مناسب کناف، نصب کردن کاشی و سنگ های  تزئینی و همچنین کاغذ دیواری بر روی سطح کناف بسیار راحت است.

     

    • نیروی انسانی کمتر

    به علت آسانی و سرعت بالای نصب سیستم کناف تیم‌های گوناگون اجرای دیوار که شامل:   دیوارچینی، سفید کاری، گچ به یک تیم نصب کاهش پیدا می‌کند. برای مثال با اجرای سقف کناف به جای اجرای سقف با میلگرد و رابیتس تیم جوشکار، رابیتس کار و گچ کار سقف را فقط یک تیم انجام می‌دهد.

     

    • صرفه جویی دربکار بردن مصالح

    اگر طراحی ساختمان بر طبق سیستم کناف باشد باعث صرفه جویی در مصرف مصالح مخصوصا فولاد و سیمان می‌شود و از مصرفبی‌رویه بعضی از مصالح دیگر مثل: گچ، آهک و خاک جلوگیری می‌شود.

    به پایان مطلب آموزشی مزایای استفاده از کناف رسیدیم.از اینکه وقت خود را در سایت مسترکناف صرف کردید سپاس گذاریم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *